Spyke campus

Inzichten

Met dank aan Cristiano Ronaldo: IKEA’s masterclass newsjacking

Wouter Temmerman — 29/07/2021

De manier waarop IKEA inspeelde op Cristiano Ronaldo’s idee om Coca-Cola letterlijk aan kant te schuiven, is een briljant voorbeeld van newsjacking. Maar wat is dat precies? We ontleden de case om uit te leggen hoe ook content marketeers goede newsjacking kunnen creëren.

Waarom communicatie essentieel is in de switch naar duurzaamheid

Bart Lombaerts — 24/06/2021

De weg naar duurzaamheid is ingeslagen. En het is een eenrichtingsstraat. Voor een U-turn is geen plaats. Voor marketing- en communicatieprofessionals is er geweldig nieuws: hun inspanningen zijn van cruciaal belang om er een succes van te maken.

Verdwijn groene schijn: 6 tips tegen greenwashing

Wouter Temmerman — 03/06/2021

Als drie op de vier consumenten sceptisch reageert op duurzaamheidscommunicatie, dan kan je minstens spreken van een vertrouwensbreuk. De zo gehekelde greenwashing laat sporen na. We merken dat veel bedrijven oprechte content over duurzaamheid willen maken, maar hoe pak je dat dan concreet aan?

Hoe journalistiek merken kan helpen om hun publiek te bereik én te behouden

Bart Lombaerts — 06/04/2021

Binnen content marketing breekt een nieuwe periode aan. De tijd is voorbij dat je door de techniek te gebruiken het verschil kon maken. Tegenwoordig is de concurrentie gigantisch. Boven het maaiveld uitkomen is de uitdaging. Een journalistieke aanpak kan daarbij helpen. Bart Lombaerts (SPYKE) gaf er in februari 2021 samen met Chris Van Gils (ContentMoon) een sessie over bij de UBA. Hij vat samen.

Onze 3 guidelines voor whitepapers

Erlijn Mostinckx — 23/11/2020

De whitepaper. Een geliefd medium voor het aankaarten van problemen en vragen, maar gevreesd in redactie en design. Want een whitepaper kan snel te ingewikkeld worden, beginnen te vervelen of gewoon nutteloos zijn. Hoe vermijd je dit? Onze drie guidelines zetten jou op het goede spoor.

5 geheimen voor een kickstart marketingbureau

Bart Lombaerts — 27/09/2020

Hoe zorg je ervoor dat jouw marketing bureau gezwind uit de startblokken schiet? Meestal wordt er dan gezegd dat alles makkelijker is dan het lijkt. Helaas, zo eenvoudig is het deze keer niet en we horen je al van ver wensen dat het wel zo was. Wij willen jou helpen om jouw bureau uit de grond te stampen.

Content op je verpakking zetten is geen zwaktebod

Wouter Temmerman — 11/05/2019

Zoekend naar verklaringen voor de populariteit van content marketing verwijzen we vaak naar hoe makkelijk het geworden is om je eigen content te verspreiden. Met dank aan de digitalisering heeft elk bedrijf vandaag de kans om een content platform, een blog, een Facebookpagina of een Twitteraccount te creëren. Dat heeft de manier waarop we onze content de wereld insturen absoluut rijker en democratischer gemaakt.

Elk bedrijf heeft zijn content factory

Bart Lombaerts — 17/03/2019

Al even geleden zette SPYKE mee de schouders onder LIVE magazine van The Oval Office. Een gloednieuw magazine met een topspreker die heel wat schoon volk naar het vijfde verjaardagsfeest van The Oval Office lokte. Cody Keenan zakte toen naar ons land af. Cody wie? Keenan is de speech writer van Barack Obama en heeft dus mee de hand in de vele opmerkelijke toespraken van de vorige inwoner van het Amerikaanse Oval Office.