Spyke campus

Inzichten

Waarom een goede journalist elk onderwerp aankan

Wouter Temmerman — 01/03/2022

Als bedrijven op zoek gaan naar journalistieke contentmarketingskills, dan focussen ze vaak op de inhoudelijke specialiteit van een journalist. Toch kan een goede journalist mits de juiste voorbereiding een brede waaier aan onderwerpen vastpakken. Niet zozeer een specialisatie, wel de juiste journalistieke attitude is van tel.

Spykie van de maand: Laurence Grevesse

— 26/01/2022

Voor ons werk rekenen we niet enkel op onszelf, maar ook op ons team van freelancers, of Spykies zoals we ze graag noemen. Zij zijn vaak onze rots in de branding en zorgen ervoor dat we opdrachten met glans kunnen afwerken. Spykie van de maand is onze manier om ook hen even in de kijker te zetten. Ken je Laurence Grevesse al?

Content marketing meten: 3 mythes ontkracht

Bart Lombaerts — 26/01/2022

Uiteraard moet je de impact van content marketing meten. Daarover is iedereen het eens. Maar over hoe je dat op de juiste manier doet, daarover zijn de meningen verdeeld. Wij horen te vaak de 3 volgende mythes terugkeren.

Merken kunnen niet wegkijken van fake content

Wouter Temmerman — 26/01/2022

Van het gescheld van Donald Trump tegen de klassieke media tot de onenigheid over vaccinatie: voor contentmarketeers lijkt de discussie over fake news ver van het dagelijkse contentwerk te staan. Toch zijn er enkele goede redenen om het gevaar van fake news voor content marketing niet te onderschatten.

Spykie van de maand: Kristof Lasure

— 24/11/2021

Voor ons werk rekenen we niet enkel op onszelf, maar ook op ons team van freelancers, of Spykies zoals we ze graag noemen. Zij zijn vaak onze rots in de branding en zorgen ervoor dat we opdrachten met glans kunnen afwerken. Spykie van de maand is onze manier om ook hen even in de kijker te zetten. Maak kennis met Kristof Lasure.

Content Marketing World: de highlights

Erlijn Mostinckx — 24/11/2021

Eind oktober was het weer zover. Naar jaarlijkse traditie was er een nieuwe editie van Content Marketing World: The European Edition. Kon je er niet bijzijn? Geen zorgen! Wij volgden alle sessies mee. Dit zijn onze highlights.

Content marketing: eerst blabla, dan boemboem

Bart Lombaerts — 24/11/2021

Content marketing is geen theorie. Het is een vak van doen, van uitglijden en weer opstaan, van uitproberen wat echt werkt voor jouw doelgroep. Dat betekent echter niet dat het niet belangrijk is om een heldere strategie te bepalen. Eerst blabla, dan boemboem. Wij vatten samen waarom.

Video: voor ieder bedrijf een format

Bart Lombaerts — 14/10/2021

Op internet is het al video’s wat de klok slaat. Van de gebruikte bandbreedte gaat inmiddels het gros naar videoconsumptie. Als bedrijf wil je mee. Maar hoe pak je het aan? We tonen je 5 mogelijke manieren.