Op internet is het al video’s wat de klok slaat. Van de gebruikte bandbreedte gaat inmiddels het gros naar videoconsumptie. Als bedrijf wil je mee. Maar hoe pak je het aan? We tonen je 5 mogelijke manieren.
Native advertising is een logische stap in de evolutie van content marketing. Wie boven het maaiveld wil uitsteken, moet gebruik maken van paid media. Voor wie het goed wil doen, lijsten we 5 tips op.
Met de episode over de vrijetijdssector sluiten we onze 1,5 Meter Sessies in schoonheid af. De podcastreeks leverde niet enkel boeiende inzichten op over de impact van COVID-19 op uiteenlopende sectoren. Het zette onze visie over het maken van podcasts op scherp. Deze zes gouden tips delen we graag met elke marketeer die de studio wil induiken.
Of mission statements zinvol zijn, is een oud debat dat in tijden van purpose, meaningul marketing en duurzaamheid nieuw leven werd ingeblazen. Hoe komt dat, hoe pak je het goed aan en hoe vermijd je dat jouw mission statement een hoog onzingehalte krijgt?
De manier waarop IKEA inspeelde op Cristiano Ronaldo’s idee om Coca-Cola letterlijk aan kant te schuiven, is een briljant voorbeeld van newsjacking. Maar wat is dat precies? We ontleden de case om uit te leggen hoe ook content marketeers goede newsjacking kunnen creëren.
De weg naar duurzaamheid is ingeslagen. En het is een eenrichtingsstraat. Voor een U-turn is geen plaats. Voor marketing- en communicatieprofessionals is er geweldig nieuws: hun inspanningen zijn van cruciaal belang om er een succes van te maken.
Als drie op de vier consumenten sceptisch reageert op duurzaamheidscommunicatie, dan kan je minstens spreken van een vertrouwensbreuk. De zo gehekelde greenwashing laat sporen na. We merken dat veel bedrijven oprechte content over duurzaamheid willen maken, maar hoe pak je dat dan concreet aan?
Binnen content marketing breekt een nieuwe periode aan. De tijd is voorbij dat je door de techniek te gebruiken het verschil kon maken. Tegenwoordig is de concurrentie gigantisch. Boven het maaiveld uitkomen is de uitdaging. Een journalistieke aanpak kan daarbij helpen. Bart Lombaerts (SPYKE) gaf er in februari 2021 samen met Chris Van Gils (ContentMoon) een sessie over bij de UBA. Hij vat samen.