Spyke campus

Inzichten

Hoe merken ook contentmerken kunnen worden

Bart Lombaerts — 28/04/2022

Met formats zijn we vertrouwd. Maar wie durft een stap verder te gaan en een contentmerk uit te grond te stampen? België is er ongetwijfeld klaar voor.

5 podcasts waarvan je als merk iets kan leren

Bart Lombaerts — 30/03/2022

Op 25 maart organiseerden Studio Helsinki en SPYKE hun eerste Podcast Summit. Voor wie er niet bij kon zijn bundelen we graag de 5 meest sprekende voorbeelden waarvan merken iets kunnen opsteken.

Spykie van de maand: Pierre Lambert

— 11/03/2022

Om onze projecten tot een goed einde te brengen, kan ons interne team rekenen op de hulp van een aantal freelancers die we liefdevol onze ‘Spykies’ noemen. Hun vaak onmisbare inbreng stelt ons in staat al onze missies tot in de perfectie te volbrengen. In onze rubriek ‘Spykie van de maand’ zetten we ze graag in de schijnwerpers. Vandaag stellen we je Pierre Lambert voor. Ken je Pierre al?

Waarom een goede journalist elk onderwerp aankan

Wouter Temmerman — 01/03/2022

Als bedrijven op zoek gaan naar journalistieke contentmarketingskills, dan focussen ze vaak op de inhoudelijke specialiteit van een journalist. Toch kan een goede journalist mits de juiste voorbereiding een brede waaier aan onderwerpen vastpakken. Niet zozeer een specialisatie, wel de juiste journalistieke attitude is van tel.

Spykie van de maand: Laurence Grevesse

— 26/01/2022

Voor ons werk rekenen we niet enkel op onszelf, maar ook op ons team van freelancers, of Spykies zoals we ze graag noemen. Zij zijn vaak onze rots in de branding en zorgen ervoor dat we opdrachten met glans kunnen afwerken. Spykie van de maand is onze manier om ook hen even in de kijker te zetten. Ken je Laurence Grevesse al?

Content marketing meten: 3 mythes ontkracht

Bart Lombaerts — 26/01/2022

Uiteraard moet je de impact van content marketing meten. Daarover is iedereen het eens. Maar over hoe je dat op de juiste manier doet, daarover zijn de meningen verdeeld. Wij horen te vaak de 3 volgende mythes terugkeren.

Merken kunnen niet wegkijken van fake content

Wouter Temmerman — 26/01/2022

Van het gescheld van Donald Trump tegen de klassieke media tot de onenigheid over vaccinatie: voor contentmarketeers lijkt de discussie over fake news ver van het dagelijkse contentwerk te staan. Toch zijn er enkele goede redenen om het gevaar van fake news voor content marketing niet te onderschatten.

Spykie van de maand: Kristof Lasure

— 24/11/2021

Voor ons werk rekenen we niet enkel op onszelf, maar ook op ons team van freelancers, of Spykies zoals we ze graag noemen. Zij zijn vaak onze rots in de branding en zorgen ervoor dat we opdrachten met glans kunnen afwerken. Spykie van de maand is onze manier om ook hen even in de kijker te zetten. Maak kennis met Kristof Lasure.