Met de episode over de vrijetijdssector sluiten we onze 1,5 Meter Sessies in schoonheid af. De podcastreeks leverde niet enkel boeiende inzichten op over de impact van COVID-19 op uiteenlopende sectoren. Het zette onze visie over het maken van podcasts op scherp. Deze zes gouden tips delen we graag met elke marketeer die de studio wil induiken.
Of mission statements zinvol zijn, is een oud debat dat in tijden van purpose, meaningul marketing en duurzaamheid nieuw leven werd ingeblazen. Hoe komt dat, hoe pak je het goed aan en hoe vermijd je dat jouw mission statement een hoog onzingehalte krijgt?
De manier waarop IKEA inspeelde op Cristiano Ronaldo’s idee om Coca-Cola letterlijk aan kant te schuiven, is een briljant voorbeeld van newsjacking. Maar wat is dat precies? We ontleden de case om uit te leggen hoe ook content marketeers goede newsjacking kunnen creëren.
De weg naar duurzaamheid is ingeslagen. En het is een eenrichtingsstraat. Voor een U-turn is geen plaats. Voor marketing- en communicatieprofessionals is er geweldig nieuws: hun inspanningen zijn van cruciaal belang om er een succes van te maken.
Als drie op de vier consumenten sceptisch reageert op duurzaamheidscommunicatie, dan kan je minstens spreken van een vertrouwensbreuk. De zo gehekelde greenwashing laat sporen na. We merken dat veel bedrijven oprechte content over duurzaamheid willen maken, maar hoe pak je dat dan concreet aan?
Binnen content marketing breekt een nieuwe periode aan. De tijd is voorbij dat je door de techniek te gebruiken het verschil kon maken. Tegenwoordig is de concurrentie gigantisch. Boven het maaiveld uitkomen is de uitdaging. Een journalistieke aanpak kan daarbij helpen. Bart Lombaerts (SPYKE) gaf er in februari 2021 samen met Chris Van Gils (ContentMoon) een sessie over bij de UBA. Hij vat samen.
De whitepaper. Een geliefd medium voor het aankaarten van problemen en vragen, maar gevreesd in redactie en design. Want een whitepaper kan snel te ingewikkeld worden, beginnen te vervelen of gewoon nutteloos zijn. Hoe vermijd je dit? Onze drie guidelines zetten jou op het goede spoor.
Hoe zorg je ervoor dat jouw marketing bureau gezwind uit de startblokken schiet? Meestal wordt er dan gezegd dat alles makkelijker is dan het lijkt. Helaas, zo eenvoudig is het deze keer niet en we horen je al van ver wensen dat het wel zo was. Wij willen jou helpen om jouw bureau uit de grond te stampen.