Spyke campus

Inzichten

Content Marketing World: de highlights

Erlijn Mostinckx — 24/11/2021

Eind oktober was het weer zover. Naar jaarlijkse traditie was er een nieuwe editie van Content Marketing World: The European Edition. Kon je er niet bijzijn? Geen zorgen! Wij volgden alle sessies mee. Dit zijn onze highlights.

Content marketing: eerst blabla, dan boemboem

Bart Lombaerts — 24/11/2021

Content marketing is geen theorie. Het is een vak van doen, van uitglijden en weer opstaan, van uitproberen wat echt werkt voor jouw doelgroep. Dat betekent echter niet dat het niet belangrijk is om een heldere strategie te bepalen. Eerst blabla, dan boemboem. Wij vatten samen waarom.

Video: voor ieder bedrijf een format

Bart Lombaerts — 14/10/2021

Op internet is het al video’s wat de klok slaat. Van de gebruikte bandbreedte gaat inmiddels het gros naar videoconsumptie. Als bedrijf wil je mee. Maar hoe pak je het aan? We tonen je 5 mogelijke manieren.

Native advertising: 5 tips voor een win-win-win

Wouter Temmerman — 14/10/2021

Native advertising is een logische stap in de evolutie van content marketing. Wie boven het maaiveld wil uitsteken, moet gebruik maken van paid media. Voor wie het goed wil doen, lijsten we 5 tips op.

‘Kill you darlings’ en 5 andere adviezen bij het maken van podcasts

Wouter Temmerman — 12/09/2021

Met de episode over de vrijetijdssector sluiten we onze 1,5 Meter Sessies in schoonheid af. De podcastreeks leverde niet enkel boeiende inzichten op over de impact van COVID-19 op uiteenlopende sectoren. Het zette onze visie over het maken van podcasts op scherp. Deze zes gouden tips delen we graag met elke marketeer die de studio wil induiken.

Haal het mission statement uit je bullshit bingo

Wouter Temmerman — 14/08/2021

Of mission statements zinvol zijn, is een oud debat dat in tijden van purpose, meaningul marketing en duurzaamheid nieuw leven werd ingeblazen. Hoe komt dat, hoe pak je het goed aan en hoe vermijd je dat jouw mission statement een hoog onzingehalte krijgt?

Met dank aan Cristiano Ronaldo: IKEA’s masterclass newsjacking

Wouter Temmerman — 29/07/2021

De manier waarop IKEA inspeelde op Cristiano Ronaldo’s idee om Coca-Cola letterlijk aan kant te schuiven, is een briljant voorbeeld van newsjacking. Maar wat is dat precies? We ontleden de case om uit te leggen hoe ook content marketeers goede newsjacking kunnen creëren.

Waarom communicatie essentieel is in de switch naar duurzaamheid

Bart Lombaerts — 24/06/2021

De weg naar duurzaamheid is ingeslagen. En het is een eenrichtingsstraat. Voor een U-turn is geen plaats. Voor marketing- en communicatieprofessionals is er geweldig nieuws: hun inspanningen zijn van cruciaal belang om er een succes van te maken.