Onze diensten

Content op een journalistieke manier maken, betekent sterk inzetten op research, interviews en schrijf- en videotalent. Maar om succesvol te zijn, zijn nog heel wat andere elementen van tel.

  • Content sweet spot
  • Customer journey
  • Buyer personae
  • Doelstellingen en KPI’s

Eerst nadenken, dan doen

Voor je ijzersterke content kan maken, moet je je publiek door en door kennen en haarfijn afgelijnd hebben wat je wil bereiken. Wie is je doelgroep? Op welke kanalen vind je die terug? En waarnaar is die doelgroep op zoek? Wie dat combineert met de eigen doelstellingen, gaat voor de content sweet spot: het domein waar jij het verschil maakt voor jouw publiek.

  • Blogposts
  • Video
  • Content design
  • Infographics
  • Podcasts

Diepgaande content

Mensen raken, inspireren, informeren, … dat doet goede content. Dat betekent inhoudelijk het sterkste verhaal maken, maar ook een verhaal dat vormelijk attractief wordt gebracht. Door de juiste contenttypes te gebruiken bijvoorbeeld. Door met formats te werken. Door voor een krachtig content design te opteren.

  • Magazines
  • Websites
  • Social media
  • Events
  • PR
  • Influencers

Bereik maximaliseren

Met je content wil je zoveel mogelijk mensen uit je doelgroep bereiken. Dat doe je door die content gericht te verspreiden via je eigen kanalen, maar ook door anderen aan te sporen jouw verhalen te delen. Misschien vindt de pers jouw content wel dermate interessant dat ze die zelf in hun media opnemen. En steeds vaker zijn ook paid media een onmisbare tool om je doel te bereiken.

  • SEO
  • Google Search Console
  • Dashboarding
  • Marketing automation

Meten is weten

Wat werkt? Wat werkt niet? Content marketing is geen exacte wetenschap waarbij alle puzzelstukjes meteen juist liggen. Het is schaven en blijven schaven tot je je publiek door en door kent en weet wat hen boeit. Hoe meer je meet, hoe meer je je content kan optimaliseren. Op basis van die inzichten kan je de vruchten plukken van automatisering. Denk maar aan flows die automatisch starten zodra een persoon uit je doelgroep een bepaalde actie onderneemt.

  • Profiles
  • Content flows
  • Content governance

Je organisatie aanpassen

Hoe maak ik van content marketing de mindset van mijn onderneming? Heel wat marketing- en communicatieafdelingen worstelen met deze vraag. Naast de mindset horen ook enkele belangrijke operationele stappen bij content marketing: de juiste profielen zoeken voor je marketingafdeling, gerichte workflows opzetten,… Wij werken indien gewenst een volledige content governance uit en leiden teams op.