Ontdek hier alles van de interne campus: Inzichten die wij vertellen op onze blog, verhalen die wij vertellen in de podcast, boeken die wij schreven en opleidingen die wij aanbieden om al onze kennis te delen.
Content marketing kent vele gedaanten en komt regelmatig op onverwachte manieren tot uiting. Met deze nieuwe rubriek ‘Out of the box’ willen we de aandacht vestigen op de meest creatieve, unieke, al dan niet bewust ingezette vormen van content marketing. Een op Streetview gebaseerd spel dat geen cent hoeft uit te geven aan publiciteit, biedt ons een inspirerende eerste case.
Kan je native advertising correct en kwaliteitsvol toepassen in sectoren die kritische en onafhankelijke journalistiek zeer hoog in het vaandel dragen? In drie voorbeelden leggen we uit hoe dat kan in domeinen zo fragiel als literatuur, wetenschap of sport.
Met Do Tell brengen onze Bart Lombaerts en zijn drie co-auteurs een boek over het belang van marketing en communicatie bij de duurzaamheidstransitie van bedrijven. Het maakt duidelijk dat bedrijven niet langer kunnen zwijgen over hun duurzaamheidsinspanningen (of het gebrek eraan). Gelukkig zijn er vooral voordelen aan verbonden voor wie het goed aanpakt.
Zoveel kanalen, zoveel clutter, zoveel verschillende doelgroepen, … Kan je vandaag de dag nog succesvol aan marketing doen? Hoe belangrijk is client centricity? En wat betekent de digitale transformatie voor de samenstelling van het marketingteam?
Marketing gaat door heel wat veranderingen. Er is niet alleen de digitale transformatie en de nood aan duurzaamheid, maar ook de fundamenteel andere wereld waarin we leven. Het wordt nooit meer zoals vroeger en heel wat marketingfundamenten lijken op losse schroeven te staan.
Revelations of a CMO is jouw houvast. Doorwinterde CMO’s delen in een uitgebreid podcastinterview hun inzichten en ervaringen. Zodat elke marketeer opnieuw grip op de veranderingen, trends en evoluties krijgt.
Tijdens de coronacrisis inspireerden we samen met radio & music agency Studio Helsinki de marketingwereld met een podcastreeks die de gevolgen van COVID-19 op korte en lange termijn onderzocht.
Stap voor stap richting een sterk duurzaamheidsverhaal
Hoe met straffe content je business doen groeien
Het antwoord op het schisma tussen merk en consument
Van marketeer tot uitgever
Bart en Wouter bundelden ze in een opleiding die een ideaal startpunt biedt voor wie echt aan de slag wil met content marketing.
In deze opleiding staat niet enkel centraal waarom journalistiek zo cruciaal is, maar gaan we vooral in op hoe je dit als merk praktisch kan integreren in je werking.
Toch zijn er een aantal valkuilen waardoor succes niet altijd gegarandeerd is. Deze opleiding helpt om de juiste keuzes te maken.
Deze opleiding focust op de eigenheden van content marketing in een B2B-context, doorspekt met tal van voorbeelden.