Cases
Roularta

Voor goede native advertising heb je echte journalisten nodig

Win-win-win. Dat is hoe native advertising voor ons moet zijn. In de verschillende media van Roularta slagen we er steevast in dit doel te bereiken.

Bedrijf

Media

Content type

Native advertising

Doelgroep

B2C, B2B

Native advertising heeft al enkele jaren de wind in de zeilen. Het is voor uitgevers een extra inkomstenbron, biedt merken de kans om bepaalde waarden in de kijker te zetten of communicatiedoelstellingen te realiseren. En als het goed gemaakt is, is het een duidelijke meerwaarde voor de lezer of kijker.

Goede native advertising heeft z’n plek in het redactionele verhaal van een magazine, krant of tv-zender. Het vormt zo een win-win-win voor lezer, adverteerder en uitgever.

Wij verzorgen native advertising projecten voor verschillende uitgevers, zowel in B2B als B2C, maar onze samenwerking met Roularta Media, bekend van onder andere Knack en Trends, is diegene waar we het meest fier op zijn. Omdat ze al zo lang loopt en zo verscheiden is.

Zo modereerden we een rondetafelgesprek voor rekening van Eneco. Het topic? Niet duurzame energie, wel duurzaamheid. Deelnemers waren de duurzaamheidsverantwoordelijken van heel wat bekende retailers. Eneco wilde immers meer klanten in deze sector. Het resultaat was een verhaal over de manier waarop retail zijn verantwoordelijkheid inzake duurzaamheid opneemt.

Voor essenscia, de sectorfederatie voor de chemische industrie, farma en biotechnologie, schreven we een mini-magazine waarin de duurzaamheidsinspanningen van de sector aan bod kwamen.

Maar evengoed verzorgden we reportages over de Aziatische automarkt of premium automerken, of een dossier over trends in HR.

Tot slot verdient de samenwerking rond advocatenkantoor Loyens & Loeff aandacht. Al vier jaar verzorgen we jaarlijks artikel waarin we actuele juridische topics behandelen en zo Loyens & Loeff als een expert in zijn vak positioneren. Het leidde in 2019 zelfs tot een televisiereeks die op Kanaal Z én Canal Z werd uitgezonden.

Op zoek naar meer inspiratie of geweldige cases?

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief!

    Het ‘gevoel’ overbrengen aan toekomstige franchisenemers

    Volgende project