Cases
Hudson

Van productcontent naar klantencontent

Hudson koos in 2020 een nieuwe visie en branding en nam daarvoor zijn websitecontent stevig onder handen. Wij hielpen de HR-dienstverlener de stap van productcontent naar klantencontent maken.

Bedrijf

Corporate

Content type

Websiteteksten, blogposts

Doelgroep

B2B

Hoe ontwikkel je in onzekere tijden een visie voor de toekomst? Met een lockdown als voedingsbodem scherpte Hudson zijn visie op HR aan en koppelde deze vernieuwde visie aan een uitgebreid aanbod en aan een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een nieuwe website.

Denk voorbij de USP's

Mensen en klanten centraal stellen was het vertrekpunt van de opdracht die we voorgeschoteld kregen. Hudson vroeg ons om de nieuwe visie door te trekken in de content voor de vernieuwde website. Daarbij werden enkele duidelijke doelen naar voor geschoven:

  • Geef concrete invulling aan de switch die Hudson maakt van productgerichte webcopy naar content die denkt vanuit de klant.
  • Houd rekening met het online leesgedrag van het Hudson publiek en creëer teksten die een ruime doelgroep aanspreken, gaande van middenkaders en directieprofielen tot de decision makers binnen zowel grote bedrijven als KMO’s.
  • Straal doorheen de nieuwe content de identiteit en de waarden van Hudson uit, zonder in pure ‘solution selling’ te vervallen.

Herkenbare aanknopingspunten

We zorgden voor research, redactie, eindredactie en SEO-check van de webteksten en schoeiden het productieproces op een journalistieke leest. Dat betekende dat productinterviews achterwege bleven en plaats maakten voor gesprekken die zochten naar wat de klanten van Hudson echt drijft. Daarrond bouwden we een strak proces om de contentproductie efficiënt te organiseren, maar ook om de business verantwoordelijken mee te nemen doorheen een journalistieke manier van content maken.

We volgden de visie van SPYKE dat onze nieuwe site gebaat was bij content die op een journalistieke manier wordt gemaakt. Dat hield de content op de site ver weg van de zuiver beschrijvende of commerciële teksten met een aaneenschakeling van platte USP’s. In plaats daarvan kreeg de lezer herkenbare aanknopingspunten in de teksten die op een boeiende verhalende manier het nieuwe Hudson uitstralen.

Lies Degraer, Marketing Lead bij Hudson

Op zoek naar meer inspiratie of geweldige cases?

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief!

    Video’s laten iedereen kennismaken met opleidingssubsidies

    Volgende project