Cases
Solita

Straffe ICT-content voor het Scandinavische Solita

Af en toe werken we op internationale schaal. Dat zijn stuk voor stuk fijne avonturen. Zoals dat voor de Finse ICT-consultant Solita. Het resultaat zijn cases, blogposts en whitepapers. In English of course.

Bedrijf

Corporate

Content type

Cases, blogposts, whitepapers, ...

Doelgroep

B2B

De twee meest uitdagende sectoren om straffe content marketing voor uit te werken? FMCG en ICT. Eerstgenoemde omdat het niet evident is receptencontent te overstijgen. Laatstgenoemde omdat het de enige sector is waar de doelgroep vragende partij is voor sterke productgedreven content. Gelukkig besefte Solita – een Finse ICT-consultant die z’n footprint in heel Europa aan het vergroten is – dat je best wat hoger in de sales funnel begint…

Cases voor de facts en de emoties

België is een van de landen die voor Solita – goed voor meer dan 1.100 medewerkers in zes Europese markten – behoort tot de strategische groeilanden. Eerste opdracht voor SPYKE was dan ook duidelijk maken dat het bedrijf actief is in België en al aardig wat op z’n actief heeft.

Het resultaat werden drie cases – het vierde is in de maak as we speak. Die vertellen het verhaal van heel uiteenlopende organisaties (Colruyt Group, Proximus en sociaal secretariaat FMSB) die voor een straffe uitdaging stonden. Solita speelde niet toevallig een cruciale rol om ze tot een goed einde te brengen.

Naast de feitelijke informatie – het blijven IT’ers – hadden we veel aandacht voor de menselijke kant in de relatie tussen klant en Solita. Er blijkt immers vaak een hechte band te zijn. En het is een niet-tastbaar element dat het verschil kan maken bij de selectie van een consultant.

Van SEO-blogposts tot whitepapers

Daarna was het tijd om België te overstijgen en content te maken voor alle markten waar Solita actief is. Dat deden we in eerste instantie door webinars om te vormen tot blogposts om goed te scoren op het vlak van SEO. En momenteel werken we aan een update van een whitepaper, meer bepaald een buyers guide rond cloud-aanbieders. De huidige versie is immers puur factueel en mist wat aantrekkingskracht.

De nieuwe whitepaper zal bewust trouw blijven aan het origineel (zodat IT decision makers zich aangesproken voelen), maar dat tikje extra inspiratie bieden én heel wat aandacht hebben voor SEO (zodat IT decision makers de content vinden en zelfs meer vinden dan wat ze zochten). Solita goes serendipity

Op zoek naar meer inspiratie of geweldige cases?

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief!

    Waarom content marketing een marathon is

    Volgende project