Bouwbedrijven die aan de slag willen gaan met content marketing, willen niet zelden uiteenlopende doelgroepen bereiken. In B2B gaat het om pakweg verdelers, installateurs of architecten, in B2C richt je je op de bouwheer zelf. De rode draad: voor beide doelgroepen is de voorbije jaren het besef gegroeid dat merken de beweging moeten maken van product centric naar customer centric content.
Customer centric in de bouw
Customer centricity was dan ook het codewoord toen SPYKE in het voorjaar van 2021 aan de slag ging voor Fedrus International. Een naam die buiten de bouwsector niet meteen heel vertrouwd klinkt, maar dat vinden wij onterecht. Fedrus International is een in België gevestigde bouwmaterialengroep, die wereldwijd actief is in de productie en de distributie van materialen en diensten voor daken en gevels. Noem het gerust een verborgen parel, met een hoofdkantoor in Puurs. In totaal goed voor meer dan 1.300 werknemers op bijna 60 locaties, een one stop shop voor dakwerkers in België en Frankrijk met 45 filialen en bovenal een sterk aanbod opgebouwd rond EPDM en zink.
Vroeg begonnen…
De eerste opdracht voor SPYKE was er meteen een om u tegen te zeggen. De Fedrus-dochter VM Building Solutions bouwde een nieuwe corporate website voor VMZINC®, het internationale zinkmerk van de groep. VMZINC® had een nieuwe grafische identiteit klaar en wilde parallel de content op de site beter afstemmen op de noden van dakdekkers en architecten. Het marketingdepartement besloot om in een vroeg stadium na te denken over de content van de nieuwe corporate site(s) en vroeg SPYKE om een assessment van de bestaande content. Die versterkten we daarna op de juiste plaatsen, om vervolgens redactionele ondersteuning op te zetten tijdens de migratie naar een nieuwe website.