Throwback naar de middeleeuwen met Jay Baer
De meeste marketeers kijken vooruit. Waarmee zullen we in de toekomst rekening moeten houden? Wat zijn de trends voor het volgende jaar? Jay Baer, Founder van Convince & Convert, draaide dit jaar de rollen om. Geen voorspellingen over de toekomst, maar een terugblik naar het verleden.
Middeleeuwse kastelen waren niet gemakkelijk in te nemen, maar volgens de contentmarketingspecialist is het toch mogelijk het kasteel te betreden. Hoe? Door de ophaalbruggen naar beneden te halen. “Zorg dat je uitgenodigd wordt. Stop dus met consumenten te bombarderen met reclame, zorg ervoor dat je zaken doet die mensen met open armen ontvangen. Zorg ervoor dat je radicaal relevant bent.”
En hoe dat te doen? Door te werken in drie stappen:
- Kies de juiste boodschap: breng informatie op maat van de consument, durf personaliseren
- Kies de juiste boodschapper: maak geen content voor consumenten, maar van consumenten
Kies de juiste manier: bied content aan op alle mogelijke manieren. Ga voor ‘en-en-en’ in plaats van ‘of-of-of’