Blogpost.Spyke

Benieuwd naar de whitepapers van de 1,5 Meter Sessies?

SPYKE en Studio Helsinki proberen zicht te geven op de economie en marketing van morgen

Nu de lockdown beetje bij beetje verlicht wordt, worstelen heel wat bedrijfsleiders en marketeers met cruciale vragen: hoe starten we terug op? Welke impact zal de crisis hebben? Wordt het ooit weer zoals vroeger? Het zijn vragen die ook wij ons stellen.

Daarom gaan we samen met radio & music agency Studio Helsinki op zoek naar de antwoorden. Onze analyses zullen gebundeld worden in een reeks podcasts en whitepapers, onder de noemer ‘1,5 Meter Sessies’, een verwijzing naar de afstand die we ook de volgende weken en maanden nog zullen moeten houden, maar ook naar de bekende 2 Meter Sessies, het tv-programma met muzieksessies dat al sinds 1987 bestaat in Nederland.  

Openen doen we met het thema ‘de economie na Corona’. In deze episode verwelkom ik Véronique Goossens, Hoofdeconoom bij Belfius, en Johan Lambrecht, Hoogleraar Economische Wetenschappen aan de KU Leuven. Samen gaan we op zoek naar (mogelijke) antwoorden op de vragen ‘waar gaat de economie naartoe?’ en ‘hoe gedraag je je het best tijdens een recessie?’. Geen eenvoudige zoektocht… Maar we kwamen al tot enkele opmerkelijke inzichten. Zo voorspelt Véronique Goossens enerzijds dat de economie in ons land met 10% zal terugvallen, maar anderzijds dat de crisis ook een positief effect zal hebben op de economie door het verdwijnen van zombiebedrijven. Maar houden we de bedrijven solvabel binnen 12 maanden? Kiezen we voor een verlenging van het overbruggingsrecht of voor een verlaging van de belastingen? Onze gesprekspartners hebben een duidelijke mening.

Meer ga ik natuurlijk niet verklappen. Daarvoor kan je nu de eerste episode ‘de economie na Corona’ van onze 1,5 Meter Series podcast beluisteren.

De komende weken gaan we dieper in op de gevolgen van de nieuwe situatie voor een aantal sectoren, waaronder HR en Retail. We focussen daarbij op de bedreigingen en de opportuniteiten, maar ook op het belang van marketing in elk van deze sectoren.

Stay tuned for more!