Blogpost.Spyke

Benieuwd naar de whitepapers van de 1,5 Meter Sessies?

'Dit is contentmarketing', het boek dat grenzen verlegt voor content marketing

Op 20 oktober ligt ‘Dit is content marketing’ in de boekhandels. De nieuwe worp van Bart Lombaerts en Wouter Temmerman (SPYKE), Koen Denolf (The Fat Lady) en Michel Libens (Propaganda) legt bloot hoe content marketing de voorbije jaren evolueerde van techniek tot mindset.

De meer dan tweehonderd cases en voorbeelden in ‘Dit is content marketing’ maken het al duidelijk: content marketing kreeg de voorbije jaren de wind in de zeilen. Steeds meer (Belgische) bedrijven zien de meerwaarde in van content voor het bereiken van hun marketingdoelen, en meer. Content marketing is een mindset geworden en de vier auteurs leggen u graag uit hoe u vanuit die filosofie de brug bouwt naar meer business.

“In het boek tonen we zowel de evolutie van content op vlak van strategie, creatie, distributie, optimalisering en organisatie”, zegt Bart Lombaerts. “We doen dat met veel geïllustreerde cases en op ieders niveau: we bieden take-aways voor zowel beginnende contentmarketeers als voor gevorderden en experts.”

De inspiratie halen de vier auteurs in belangrijke mate uit de Belgische markt, maar ze kijken ook over de grenzen heen. Een noodzaak als je bijvoorbeeld wilt aantonen hoe bedrijven van content marketing een rendabel business model willen maken. In elk hoofdstuk passeert bovendien een buitenlandse grootheid de revue. “Voor elk hoofdstuk interviewden we een gerenommeerde buitenlandse contentexpert”, legt Wouter Temmerman uit. “De Belgische lezers krijgen zo in één boek interviews met toppers als Lazar Dzamic, Robert Rose, Ann Handley, Andrew Davis of Carlos Abler.”

Jij koos titel en cover

Nog een leuk weetje? De titel en de cover van het boeken legden de auteurs in handen van hun netwerk. Op LinkedIn konden geïnteresseerden deelnemen aan de stemming over de titel én de cover. Het resultaat is er met andere woorden één met het nodige draagvlak.

De officiële publicatie van ‘Dit is content marketing – Hoe met straffe content je business doen groeien’ is gepland op 20 oktober en zal, gezien de coronacrisis, volledig virtueel verlopen.

Wil je op de hoogte blijven van het boek of alvast vooraf intekenen, surf naar www.ditiscontentmarketing.be