Blogpost.Spyke

Benieuwd naar de whitepapers van de 1,5 Meter Sessies?

Case: SPYKE bouwt voor Hudson de brug naar klantcentrale content

HR-dienstverlener Hudson koos in dit bijzondere jaar een nieuwe visie en branding en nam daarvoor zijn websitecontent stevig onder handen. Het deed daarvoor een beroep op contentmarketingbureau SPYKE dat met zijn journalistieke aanpak de stap van productcontent naar klantencontent concreet maakte.

In onzekere tijden een visie ontwikkelen voor de toekomst. Dat is wat HR-dienstverlener Hudson in dit bewogen jaar voor mekaar kreeg. Met een lockdown als voedingsbodem scherpte Hudson zijn visie op HR aan en koppelde het deze vernieuwde visie aan een uitgebreid aanbod en aan een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een nieuwe website.

“We staan vandaag klaar met de creatieve oplossingen die bedrijven morgen nodig hebben”, legt CEO Ivan De Witte uit. “We willen de weg tonen en bieden als loyale partner ook maatwerk voor organisaties die dat nodig hebben. Samen zullen we deze uitdagende tijden overwinnen, door de mens meer dan ooit centraal te stellen.”

Denk voorbij de USP’s

Mensen en klanten centraal stellen was dan ook het vertrekpunt van de opdracht die SPYKE voor Hudson vastpakte. Hudson vroeg SPYKE om de nieuwe visie door te trekken in de content voor de vernieuwde website. Daarbij schoof Hudson enkele duidelijke doelen naar voor:

  • Geef concrete invulling aan de switch die Hudson maakt van productgerichte webcopy naar content die denkt vanuit de klant.
  • Houd rekening met het online leesgedrag van het Hudson publiek en creëer teksten die een ruime doelgroep aanspreken, gaande van middenkaders en directieprofielen tot de decision makers binnen zowel grote bedrijven als KMO’s.
  • Straal doorheen de nieuwe content de identiteit en de waarden van Hudson uit, zonder in pure ‘solution selling’ te vervallen.

 

Herkenbare aanknopingspunten

SPYKE zorgde voor research, redactie, eindredactie en SEO-check van de webteksten en schoeide het productieproces op een journalistieke leest. Dat betekende dat productinterviews achterwege bleven en plaats maakten voor gesprekken die zochten naar wat de klanten van Hudson echt drijft. SPYKE bouwde daarrond een strak proces om de contentproductie efficiënt te organiseren, maar ook om de business verantwoordelijken mee te nemen doorheen een journalistieke manier van content maken.

“We volgden de visie van SPYKE dat onze nieuwe site gebaat was bij content die op een journalistieke manier wordt gemaakt”, zegt Lies Degraer, Marketing Lead bij Hudson. “Dat hield de content op de site ver weg van de zuiver beschrijvende of commerciële teksten met een aaneenschakeling van platte USP’s. In plaats daarvan kreeg de lezer herkenbare aanknopingspunten in de teksten die op een boeiende verhalende manier het nieuwe Hudson uitstralen.”