Blogpost.Spyke

Benieuwd naar de whitepapers van de 1,5 Meter Sessies?

Betere content please!

Het aanvoelen is er al langer. Nu heeft een grootscheepse studie (bij maar liefst 375.000 consumenten uit 33 landen) het ook aangetoond: mensen zien het grootste deel van de merkencontent als 'poor, irrelevant or fails to deliver'. De kwaliteit is gewoon niet goed genoeg. En/of de toon is niet juist: content marketing is niet gelijk aan reclame.

En toch. En toch is er goed nieuws. Maar liefst 84% van de respondenten verwacht van merken dat ze content brengen. De nood, de behoefte is er dus. Merken moeten het gewoon goed aanpakken.

Als ze dat doen, kunnen ze er heel wat vooruitgang mee boeken. Zo is er een correlatie van 71% tussen contenteffectiviteit en merkimpact op het persoonlijke welzijn van consumenten. En dat laatste heeft tot gevolg dat een merk meer betekenis krijgt voor mensen en resulteert in substantieel sterkere businessresultaten. Die sterke merken presteren namelijk 206% beter op de beurs, zien hun share of wallet met 48% stijgen en hun ROI met 137%.

Ondertussen is er geen tijd te verliezen. Want het gevaar dreigt dat de consument ontgoocheld zijn kar keert en het kind met het badwater weggooit. En dan blijven zowel hij als het merk met lege handen achter...

Deze cijfers komen uit de studie Meaningful Brands van Havas. Ontdek er meer over