Blog.Spyke

Benieuwd naar de whitepapers van de 1,5 Meter Sessies?

SPYKE start het jaar met 2 nieuwe klanten

Merchtem, 28 januari 2021. Geen betere manier om het jaar stevig te starten dan met twee nieuwe klanten. In de eerste maand van 2021 mocht SPYKE het NAV en DMA aan haar klantenbestand toevoegen.

De weg naar duurzaamheid is ingeslagen. En het is een eenrichtingsstraat. Voor een U-turn is geen plaats. Voor marketing- en communicatieprofessionals is er geweldig nieuws: hun inspanningen zijn van cruciaal belang om er een succes van te maken.

De whitepaper. Een geliefd medium voor het aankaarten van problemen en vragen, maar gevreesd in redactie en design. Want een whitepaper kan snel te ingewikkeld worden, beginnen te vervelen of gewoon nutteloos zijn. Hoe vermijd je dit? Onze drie guidelines zetten jou op het goede spoor.

Hoe schiet je als kleine onderneming goed uit de startblokken met content en social? Het is een vraag die zaakvoerders ons wel vaker stellen. Het antwoord geven we graag aan de hand van een fijne case uit 2020. Ontdek hoe het studiebureau Metifix timmerde aan de weg om awareness op te bouwen in een nichesector.

Normaal gezien moet je voor Content Marketing World de plas over, naar Cleveland. Dit jaar kreeg ’s werelds grootste congres over content marketing een Europese (online) editie. Wat heb je gemist als je er niet bij was? We selecteerden drie inzichten die aan de ribben bleven kleven.

HR-dienstverlener Hudson koos in dit bijzondere jaar een nieuwe visie en branding en nam daarvoor zijn websitecontent stevig onder handen. Het deed daarvoor een beroep op contentmarketingbureau SPYKE dat met zijn journalistieke aanpak de stap van productcontent naar klantencontent concreet maakte.

Het is een boodschap die stilaan bekend in de oren klinkt: we moeten dringend ons gedrag aanpassen als we willen dat we onze kleinkinderen een fijne en leefbare planeet achterlaten. Ook bedrijven hebben daarin een belangrijke rol te spelen. Het uitgangspunt van de documentaire dat onze eigen Bart Lombaerts en Wim Vermeulen (BUBKA) niet is ontgaan. Maak kennis met The Decade of Action.
In de eerste helft van 2020 heeft de auto-industrie een serieuze tik geïncasseerd. Covid-19 zorgde ervoor dat de verkoop daalde met een kwart. Een verlies dat later niet meer zal worden gecompenseerd… In de nieuwste episode van onze 1,5 Meter Sessies kijken we samen met Joost Kaesemans (Febiac), Lies Eeckman (Polestar) en Geert Jaeken (Mercedes-Benz Vans) onder de motorkap van de sector. Wat brengt de toekomst volgens hen?
Op 20 oktober ligt ‘Dit is content marketing’ in de boekhandels. De nieuwe worp van Bart Lombaerts en Wouter Temmerman (SPYKE), Michel Libens (Propaganda) en Koen Denolf (The Fat Lady) legt bloot hoe content marketing de voorbije jaren evolueerde van techniek tot mindset.
Hoe schakel je succesvol over op een digitale verslaggeving terwijl je leden echte printliefhebbers zijn? Ontdek hoe SPYKE met krantenwinkelfederatie VFP een digitale versnelling inzette die niet alleen meer leesbereik opleverde, maar ook meer interactie en betere service creëerde.