Blog.Spyke

Benieuwd naar de whitepapers van de 1,5 Meter Sessies?

Merchtem, 30 juni 2021. In de cultuursector lijkt de schade veroorzaakt door de lockdowns niet te overzien. Maar desondanks zien experts ook heel wat positieve elementen. Dat blijkt uit de laatste episode van de podcastreeks 1,5 Meter Sessies.

Het is de basisregel van content marketing: werk op lange termijn. Magazine Media doet dat en plukt er de vruchten van. Ontdek het hele verhaal.

Het verhaal van Magazine Media begint in 2014, wanneer de vereniging van magazine-uitgevers beslist dat er nood is aan een gemeenschappelijk marketinginitiatief voor het medium magazines.

Met de episode over de vrijetijdssector sluiten we onze 1,5 Meter Sessies in schoonheid af. De podcastreeks leverde niet enkel boeiende inzichten op over de impact van COVID-19 op uiteenlopende sectoren. Het zette bij SPYKE ook onze visie over het maken van podcasts op scherp. Deze zes gouden tips delen we graag met elke marketeer die de studio wil induiken.

De manier waarop IKEA inspeelde op Cristiano Ronaldo’s idee om Coca-Cola letterlijk aan kant te schuiven, is een briljant voorbeeld van newsjacking. Maar wat is dat precies? We ontleden de case om uit te leggen hoe ook content marketeers goede newsjacking kunnen creëren.

Of mission statements zinvol zijn, is een oud debat dat in tijden van purpose, meaningul marketing en duurzaamheid nieuw leven werd ingeblazen. Hoe komt dat, hoe pak je het goed aan en hoe vermijd je dat jouw mission statement een hoog onzingehalte krijgt?

Native advertising is een logische stap in de evolutie van content marketing. Wie boven het maaiveld wil uitsteken, moet gebruik maken van paid media. Voor wie het goed wil doen, lijsten we 5 tips op, stuk voor stuk aangevuld met een voorbeeld uit eigen huis.

Binnen content marketing breekt een nieuwe periode aan. De tijd is voorbij dat je door de techniek te gebruiken het verschil kon maken. Tegenwoordig is de concurrentie gigantisch. Boven het maaiveld uitkomen is de uitdaging. Een journalistieke aanpak kan daarbij helpen. Onze Head of Content Bart Lombaerts gaf er in februari samen met Chris Van Gils (ContentMoon) een sessie over bij de UBA. Hij vat samen.

Als drie op de vier consumenten sceptisch reageert op duurzaamheidscommunicatie, dan kan je minstens spreken van een vertrouwensbreuk. De zo gehekelde greenwashing laat sporen na. We merken dat veel bedrijven oprechte content over duurzaamheid willen maken, maar hoe pak je dat dan concreet aan?

SPYKE start het jaar met 2 nieuwe klanten

Merchtem, 28 januari 2021. Geen betere manier om het jaar stevig te starten dan met twee nieuwe klanten. In de eerste maand van 2021 mocht SPYKE het NAV en DMA aan haar klantenbestand toevoegen.

De weg naar duurzaamheid is ingeslagen. En het is een eenrichtingsstraat. Voor een U-turn is geen plaats. Voor marketing- en communicatieprofessionals is er geweldig nieuws: hun inspanningen zijn van cruciaal belang om er een succes van te maken.