Blog.Spyke

Benieuwd naar de whitepapers van de 1,5 Meter Sessies?

Normaal gezien moet je voor Content Marketing World de plas over, naar Cleveland. Dit jaar kreeg ’s werelds grootste congres over content marketing een Europese (online) editie. Wat heb je gemist als je er niet bij was? We selecteerden drie inzichten die aan de ribben bleven kleven.

HR-dienstverlener Hudson koos in dit bijzondere jaar een nieuwe visie en branding en nam daarvoor zijn websitecontent stevig onder handen. Het deed daarvoor een beroep op contentmarketingbureau SPYKE dat met zijn journalistieke aanpak de stap van productcontent naar klantencontent concreet maakte.

Het is een boodschap die stilaan bekend in de oren klinkt: we moeten dringend ons gedrag aanpassen als we willen dat we onze kleinkinderen een fijne en leefbare planeet achterlaten. Ook bedrijven hebben daarin een belangrijke rol te spelen. Het uitgangspunt van de documentaire dat onze eigen Bart Lombaerts en Wim Vermeulen (BUBKA) niet is ontgaan. Maak kennis met The Decade of Action.
In de eerste helft van 2020 heeft de auto-industrie een serieuze tik geïncasseerd. Covid-19 zorgde ervoor dat de verkoop daalde met een kwart. Een verlies dat later niet meer zal worden gecompenseerd… In de nieuwste episode van onze 1,5 Meter Sessies kijken we samen met Joost Kaesemans (Febiac), Lies Eeckman (Polestar) en Geert Jaeken (Mercedes-Benz Vans) onder de motorkap van de sector. Wat brengt de toekomst volgens hen?
Op 20 oktober ligt ‘Dit is content marketing’ in de boekhandels. De nieuwe worp van Bart Lombaerts en Wouter Temmerman (SPYKE), Michel Libens (Propaganda) en Koen Denolf (The Fat Lady) legt bloot hoe content marketing de voorbije jaren evolueerde van techniek tot mindset.
Hoe schakel je succesvol over op een digitale verslaggeving terwijl je leden echte printliefhebbers zijn? Ontdek hoe SPYKE met krantenwinkelfederatie VFP een digitale versnelling inzette die niet alleen meer leesbereik opleverde, maar ook meer interactie en betere service creëerde.

Nu de lockdown beetje bij beetje verlicht wordt, worstelen heel wat bedrijfsleiders en marketeers met cruciale vragen: hoe starten we terug op? Welke impact zal de crisis hebben? Wordt het ooit weer zoals vroeger? Het zijn vragen die ook wij ons stellen.

Hoe zorg je ervoor dat jouw marketing bureau gezwind uit de startblokken schiet? Meestal wordt er dan gezegd dat alles makkelijker is dan het lijkt. Helaas, zo eenvoudig is het deze keer niet en we horen je al van ver wensen dat het wel zo was. Wij willen jou helpen om jouw bureau uit de grond te stampen. En waarom? Omdat wij geloven dat ook nieuwkomers een plekje in de marketing vijver verdienen. Een jong bureau is wendbaarder, vult de gaatjes tussen de groten op door zich toe te spitsen op specifieke topics en kan zo zijn eigen plekje op de markt veroveren én behouden.

Tegenwoordig worden we overstelpt met nieuwe vaktermen, vaak gelinkt aan technologie. Maar waarvoor staan ze juist? En wat kunt u ermee? In een interview voor Magazine Media leg ik kort uit wat native advertising precies betekent.

Kunt u uitleggen wat native advertising precies betekent?

Ho ho ho! Kerstbomen worden versierd. Cadeautjes verschijnen aan de voet ervan. Luxe is nooit ver weg. En dat worden magazines ook steeds meer. Of dat is toch wat Bart beweert in zijn Kerstcolumn voor Magazine Media.

Ah, kerst en nieuwjaar… Het ideale moment voor een cadeau voor wie we graag zien. Net daarom mag zo’n cadeau best wat kosten en kan een zweem ‘luxe’ geen kwaad.