Blog.Spyke

Benieuwd naar de whitepapers van de 1,5 Meter Sessies?

Of mission statements zinvol zijn, is een oud debat dat in tijden van purpose, meaningul marketing en duurzaamheid nieuw leven werd ingeblazen. Hoe komt dat, hoe pak je het goed aan en hoe vermijd je dat jouw mission statement een hoog onzingehalte krijgt?

Native advertising is een logische stap in de evolutie van content marketing. Wie boven het maaiveld wil uitsteken, moet gebruik maken van paid media. Voor wie het goed wil doen, lijsten we 5 tips op, stuk voor stuk aangevuld met een voorbeeld uit eigen huis.

Binnen content marketing breekt een nieuwe periode aan. De tijd is voorbij dat je door de techniek te gebruiken het verschil kon maken. Tegenwoordig is de concurrentie gigantisch. Boven het maaiveld uitkomen is de uitdaging. Een journalistieke aanpak kan daarbij helpen. Onze Head of Content Bart Lombaerts gaf er in februari samen met Chris Van Gils (ContentMoon) een sessie over bij de UBA. Hij vat samen.

Als drie op de vier consumenten sceptisch reageert op duurzaamheidscommunicatie, dan kan je minstens spreken van een vertrouwensbreuk. De zo gehekelde greenwashing laat sporen na. We merken dat veel bedrijven oprechte content over duurzaamheid willen maken, maar hoe pak je dat dan concreet aan?

SPYKE start het jaar met 2 nieuwe klanten

Merchtem, 28 januari 2021. Geen betere manier om het jaar stevig te starten dan met twee nieuwe klanten. In de eerste maand van 2021 mocht SPYKE het NAV en DMA aan haar klantenbestand toevoegen.

De weg naar duurzaamheid is ingeslagen. En het is een eenrichtingsstraat. Voor een U-turn is geen plaats. Voor marketing- en communicatieprofessionals is er geweldig nieuws: hun inspanningen zijn van cruciaal belang om er een succes van te maken.

De whitepaper. Een geliefd medium voor het aankaarten van problemen en vragen, maar gevreesd in redactie en design. Want een whitepaper kan snel te ingewikkeld worden, beginnen te vervelen of gewoon nutteloos zijn. Hoe vermijd je dit? Onze drie guidelines zetten jou op het goede spoor.

Hoe schiet je als kleine onderneming goed uit de startblokken met content en social? Het is een vraag die zaakvoerders ons wel vaker stellen. Het antwoord geven we graag aan de hand van een fijne case uit 2020. Ontdek hoe het studiebureau Metifix timmerde aan de weg om awareness op te bouwen in een nichesector.

Normaal gezien moet je voor Content Marketing World de plas over, naar Cleveland. Dit jaar kreeg ’s werelds grootste congres over content marketing een Europese (online) editie. Wat heb je gemist als je er niet bij was? We selecteerden drie inzichten die aan de ribben bleven kleven.

HR-dienstverlener Hudson koos in dit bijzondere jaar een nieuwe visie en branding en nam daarvoor zijn websitecontent stevig onder handen. Het deed daarvoor een beroep op contentmarketingbureau SPYKE dat met zijn journalistieke aanpak de stap van productcontent naar klantencontent concreet maakte.